Wymiarowanie chłodnic

Chłodnice do naprawy przyjmujemy z całej Polski : Tczew | Gdańsk| Bydgoszcz |Toruń | Starogard Gdański | Kwidzyn | Kościerzyna | Elbląg | Chojnice | Iława | Elbląg | Ostróda

Jak poprawnie wymiarować rdzeń?

Wymiarowanie chłodnicy jest jednoznaczne z wymiarowaniem rdzenia, gdyż te właśnie wymiary znajdują się we wszelkich katalogach.

wymiarowanie chłodnic
  • A – wysokość rdzenia (pomiędzy kołnierzami)
  • B – szerokość rdzenia (pomiędzy ramami bocznymi)
  • C – grubość rdzenia
  • D – szerokość kołnierza
  • E – długość kołnierza

Do czego służy chłodnica samochodowa ?

Chłodnice do naprawy przyjmujemy z całej Polski : Tczew | Gdańsk| Bydgoszcz |Toruń | Starogard Gdański | Kwidzyn | Kościerzyna | Elbląg | Chojnice | Iława | Elbląg | Ostróda

Dlaczego chłodnica jest ważna?

Chłodnica jest ważna, ponieważ jest głównym sposobem, w jaki silnik odprowadza ciepło podczas pracy. Nieprawidłowo działająca chłodnica może być przyczyną znacznych uszkodzeń silnika spowodowanych przegrzaniem – większość samochodów widzianych na poboczach dróg, z których wydobywa się dym, jest spowodowana nieprawidłowo działającą chłodnicą! Najczęstszą przyczyną nieprawidłowego działania chłodnicy jest uszkodzenie fizyczne, które uzasadnia wymianę jednego lub wszystkich jej elementów. Funkcjonowanie chłodnicy może być zakłócone przez przeterminowany płyn chłodzący lub jego zbyt niski poziom, co można naprawić poprzez płukanie płynu chłodzącego.

Spójrzmy prawdzie w oczy. Większość z nas nie wie nic o działaniu naszego samochodu. Wiemy, że jest w nim silnik… i może zbiornik paliwa… ale to wszystko. Dlatego Fiix przygotowuje serię artykułów, w których nauczymy Cię o Twoim samochodzie, jedna część po drugiej, zaczynając od chłodnicy.

Twoja chłodnica

Silniki wytwarzają dużo ciepła podczas swojej pracy – są zasilane przez miniaturowe materiały wybuchowe! Aby zapobiec przegrzaniu silnika, samochód pompuje przez silnik płyn chłodzący – płyn, który odbiera ciepło i odprowadza je z bloku silnika. Płyn chłodniczy odbiera ciepło wytwarzane przez silnik i przenosi je do chłodnicy, która przepuszcza powietrze przez płyn – chłodząc go i wymieniając ciepło z powietrzem na zewnątrz samochodu.

Chłodnica działa poprzez przepuszczanie płynu chłodzącego przez cienkie metalowe żeberka, które pozwalają na łatwiejszy przepływ ciepła do powietrza na zewnątrz samochodu. Czasami chłodnica wyposażona jest w wentylator, który wydmuchuje powietrze przez chłodnicę, aby odprowadzić gorące powietrze z samochodu. Chłodnice występują w wielu różnych kształtach, rozmiarach i konstrukcjach, ale ich podstawowa funkcja pozostaje taka sama.

W istocie – chłodnica chłodzi płyn chłodzący, który następnie chłodzi silnik.

Części chłodnicy

Rdzeń: Rdzeń jest największą częścią chłodnicy i pełni jej podstawową funkcję. Składa się on z dużego metalowego bloku z małymi metalowymi żeberkami, które pozwalają na odprowadzanie ciepła do powietrza otaczającego chłodnicę (powietrze to jest wydalane przez grill z przodu samochodu). Istnieje wiele rodzajów rdzeni, na przykład chłodnice jedno-, dwu-, a nawet trójrdzeniowe.

Korek ciśnieniowy: Układ chłodzenia samochodu jest stale pod ciśnieniem. Dzięki temu płyn chłodzący może się znacznie bardziej nagrzać i nie wrze niż w normalnych warunkach, co pozwala na zwiększenie wydajności systemu. Korek ciśnieniowy wytwarza to ciśnienie za pomocą sprężyny, która wytwarza ciśnienie do 20 PSI. Ważne jest aby nie zdejmować korka ciśnieniowego gdy płyn chłodzący jest gorący, w przeciwnym razie można spowodować poważne oparzenia.

Zbiorniki wylotowy i wlotowy: Zbiorniki wlotowy i wylotowy pomagają chłodnicy przenieść płyn chłodzący z gorących części silnika do chłodnicy.

Chłodnica skrzyni biegów: Prawdopodobnie samochód używa tego samego płynu chłodzącego, co silnik, do chłodzenia skrzyni biegów. Płyn przekładniowy przemieszcza się w silniku przez stalowe rury, które są otoczone płynem chłodzącym odprowadzającym od nich ciepło. Ten płyn chłodzący jest również chłodzony w chłodnicy, ponieważ w automatycznej skrzyni biegów wytwarzane jest poważne ciepło. Czasami, istnieje oddzielna chłodnica do chłodzenia płynu transmisyjnego, jeśli poważny stres jest generowany przez skrzynię biegów, ale jest to znacznie bardziej powszechne, aby zobaczyć jedną chłodnicę dla obu tych funkcji.

MASZYNY DO ZGRZEWANIA TWORZYW SZTUCZNYCH: HISTORIA I WSPÓŁCZESNA TECHNOLOGIA

Chłodnice do naprawy przyjmujemy z całej Polski : Tczew | Gdańsk| Bydgoszcz |Toruń | Starogard Gdański | Kwidzyn | Kościerzyna | Elbląg | Chojnice | Iława | Elbląg | Ostróda

Ludzie spawali od epoki brązu, czego dowodem byli starożytni Egipcjanie, którzy spawali brąz, a później żelazo w epoce żelaza, którzy wytwarzali wszystko, od garnków do gotowania po broń. Wymagało to dużej siły fizycznej, ponieważ ich technika spawania polegała na wbijaniu razem dwóch kawałków metalu pod wpływem ciepła, aż do ich połączenia. Przenieśmy się do XIX wieku i spawanie, jakie znamy, oznacza użycie łuku elektrycznego do stapiania metalu ze sobą, co znacznie ułatwiło proces spawania plastików. A co ze spawaniem tworzyw sztucznych? Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że narodziny spawarek do tworzyw sztucznych były wynikiem połączenia niedoboru zasobów metali i odkrycia dokonanego przez niemieckich chemików tuż przed II wojną światową.

Lata 30

Pierwsza wzmianka o spawaniu tworzyw sztucznych miała miejsce w Niemczech przed II wojną światową, kiedy to niedobór metali nieżelaznych (metali bez znacznej ilości żelaza, które są bardziej plastyczne) zmusił chemików Hitlera do znalezienia materiału zastępczego. Polichlorek winylu (PVC)  produkcja znacznie wzrosła w latach trzydziestych XX wieku i nie trwało długo, zanim naukowcy zdali sobie sprawę, że PCW można łatwo formować i formować na gorąco w celu uzyskania wielu konfiguracji oraz że można go spawać w bardzo podobny sposób jak metal. Rozpoczęły się narodziny spawania tworzyw sztucznych, ale początkowo było ono używane przez Niemcy tylko podczas II wojny światowej. W tym czasie zgrzewarki do tworzyw sztucznych miały głównie postać pieców konwekcyjnych na paliwo, które były bardzo podstawowe. Ogrzewanie na podczerwień (IR) zaczęto stosować na początku II wojny światowej, kiedy stało się jasne, że jest to najszybszy sposób pracy z tworzywami sztucznymi, chociaż proces ten był znacznie droższy. Po wojnie spawanie IR spadło, ale w latach 90-tych spawanie IR stało się bardziej popularne dzięki spadkowi cen sprzętu używanego do zgrzewarek IR do tworzyw sztucznych.

Lata pięćdziesiąte

W 1956 roku Związek Radziecki wykonał kolejny krok w rozwoju zgrzewarek do tworzyw sztucznych, przeprowadzając eksperymenty w zakresie zgrzewania tarciowego (ciepło powstające w wyniku tarcia mechanicznego), które jest nadal używane. Amerykańskie firmy wkrótce potem zdały sobie sprawę z potencjału zgrzewania tarciowego, a niektóre znane firmy zajmujące się spawaniem i produkcją zaczęły budować własne zgrzewarki do tworzyw sztucznych oparte na tarciu, a patenty zaczęły napływać z całych Stanów Zjednoczonych i Europy.

Lata 60

Spawanie ultradźwiękowe (ciepło generowane przez ruch mechaniczny o wysokiej częstotliwości) było kolejną dużą zmianą w zgrzewarkach tworzyw sztucznych, kiedy twarde tworzywa sztuczne można było spawać ze sobą przy użyciu bardziej niezawodnej, spójnej i powtarzalnej metody. W 1965 roku Robert Soloff, amerykański kierownik laboratorium, przypadkowo dokonał odkrycia zgrzewania ultradźwiękowego, kiedy nieświadomie przesunął sondę ultradźwiękową w pobliże plastikowego dozownika i zespawał ze sobą złącze dozownika. To odkrycie zrewolucjonizowało przemysł spawania tworzyw sztucznych, ponieważ nadmierne ciepło nie było już jedyną opcją łączenia tworzyw sztucznych. Przed zastosowaniem zgrzewarek ultradźwiękowych do tworzyw sztucznych elementy, które były spawane, były ciężkie i nieporęczne. Ale dzięki tej nowej formie spawania tworzyw sztucznych można było teraz spawać znacznie lżejsze przedmioty, takie jak zabawki, które były pierwszą branżą, w której zastosowano zgrzewanie ultradźwiękowe.

Lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte

W latach 70-tych Leister (producent urządzeń do zgrzewania tworzyw sztucznych na gorące powietrze) wprowadził na rynek dwie nowe zgrzewarki do tworzyw sztucznych do pokryć dachowych. Jako pierwszy wprowadzono Varius, czyli zgrzewarkę zakładkową z dyszą 40 mm i znaczną regulacją temperatury, która zmieniała prędkość zgrzewania wzdłuż szwu. Sześć lat później Leister wprowadził na rynek bardziej kompaktową i lekką zgrzewarkę zakładkową o nazwie Variant. W latach 80-tych Leister stworzył spawarkę Universal do pokryć dachowych, która miała regulowaną prędkość i temperaturę, a ilość powietrza można było regulować w zaledwie dwóch krokach.

W 1986 roku Packweld (indyjski producent zgrzewarek do tworzyw sztucznych) opracował nową funkcję w świecie zgrzewarek do tworzyw sztucznych. Stworzono maszynę do zgrzewania i bigowania tworzyw sztucznych, która dała ogromny impuls stacjonarnym producentom. Specjalny rodzaj zgrzewarki do tworzyw sztucznych tworzy linie na plastikowych arkuszach, które można składać i formować na różne sposoby.

Pierwsza dekada XXI wieku

Leister nadal był liderem w dziedzinie zgrzewarek do tworzyw sztucznych, zwłaszcza maszyn do pokryć dachowych. W 2003 roku Varimat V był wielkim przełomem dzięki opatentowanemu wahadłowemu walcowi dociskowemu, który zespalał membrany bezpośrednio po stopieniu. Oprócz możliwości regulacji prędkości i temperatury, Varimat V mógł mierzyć napięcie prądu, co było cenne w miejscach, w których sieć elektryczna nie była stabilna i ostrzegało spawacza, jeśli nie było wystarczającego napięcia. Sześć lat później powstał Varimat V2, który był pierwszą spawarką z dużym wyświetlaczem i funkcją e-drive, która miała dwukrotnie większą wydajność spawania niż jej poprzednik.

Dzisiejszy dzień – spawanie laserowe

Spawanie laserowe stało się jednym z bardziej popularnych sposobów zgrzewania tworzyw sztucznych. Ze względu na techniczne zalety zgrzewarek laserowych do tworzyw sztucznych, w tym do produkcji doskonałych złączy spawanych w wielu zastosowaniach oraz obniżonych kosztów sprzętu, coraz więcej producentów rozważa spawanie laserowe jako realną opcję spawania tworzyw sztucznych.

Spawarki do tworzyw sztucznych przeszły długą drogę od ich powstania. Wraz z rozwojem technologii i spadkiem kosztów sprzętu, wszelkiego rodzaju zgrzewarki do tworzyw sztucznych stają się łatwiejsze i wygodniejsze w użyciu oraz cieszą się większą popularnością niż kiedykolwiek.

Plastikowe pręty spawalnicze

Chłodnice do naprawy przyjmujemy z całej Polski : Tczew | Gdańsk| Bydgoszcz |Toruń | Starogard Gdański | Kwidzyn | Kościerzyna | Elbląg | Chojnice | Iława | Elbląg | Ostróda

Plastikowe sznury spawalnicze łączą ze sobą dwa kawałki plastiku, a wybór odpowiedniego jest ważny, aby zapewnić mocne zgrzewanie. Nasze sznury do zgrzewania tworzyw sztucznych produkowane są z żywicy najwyższej jakości, co zapewnia najwyższą jakość prętów. Aby uzyskać najmocniejszą spoinę, kluczowe znaczenie ma upewnienie się, że sznurek spawalniczy pasuje do zamierzonego spawanego materiału, podobnie jak zapewnienie odpowiedniego rozmiaru. Z naszymi wędkami masz do wyboru szpulę 5 funtów, 10 funtów lub 30 funtów, a ponadto masz do wyboru kolor: czarny, biały, szary lub naturalny. Dzięki wielu naszym prętom możesz kontrolować przepływ powietrza i temperaturę, jednocześnie ciesząc się niskim hałasem emitowanym przez pręt.

Spawanie plastików

Spawanie tworzyw sztucznych do samochodów

Chłodnice do naprawy przyjmujemy z całej Polski : Tczew | Gdańsk| Bydgoszcz |Toruń | Starogard Gdański | Kwidzyn | Kościerzyna | Elbląg | Chojnice | Iława | Elbląg | Ostróda

Plastik jest bardzo powszechnym materiałem używanym w dzisiejszych pojazdach. Dzieje się tak, ponieważ jest to elastyczny materiał, który można kształtować tak, aby pasował do różnych części nadwozia pojazdu. Od zderzaków i kratek po spojlery i lekkie obramowania – wszelkiego rodzaju tworzywa sztuczne mają dużą wartość dla techników samochodowych. Chociaż istnieje wiele różnych rodzajów tworzyw sztucznych używanych w produkcji samochodów, każdy z nich ma swoje własne właściwości. Jednak tworzywa sztuczne mają taką samą wytrzymałość strukturalną jak stal, a ich elastyczność oznacza, że ​​uderzenia, które mogłyby uszkodzić metale nie do naprawienia, można szybko naprawić. Tworzywa sztuczne zgrzewane na gorąco mogą być używane do usuwania pęknięć, wypaczeń, pęknięć, a nawet całkowicie utraconych części karoserii bez utraty integralności strukturalnej.

Odmiany tworzyw sztucznych i ogrzewanie wysokiego poziomu

Samochody są budowane przy użyciu szerokiej gamy różnych tworzyw sztucznych. Dla techników samochodowych kluczowe znaczenie ma identyfikacja rodzaju plastiku, który wymaga pracy. Dzieje się tak, ponieważ spawanie wykorzystuje wysoki poziom ciepła do łączenia materiałów ze sobą, a wszystkie typy tworzyw termoplastycznych wymagają różnych wysokich temperatur, aby stały się plastyczne. Podczas gdy niektóre spawanie termoplastyczne będzie wymagało ustalonej temperatury 300 ° C (idealna temperatura do spawania żywicy polietylenowej o dużej gęstości), inne będą wymagały znacznie wyższego poziomu 400 ° C (optymalne ustawienie temperatury dla tworzyw poliamidowych). Próba sczepiania lub spawania głównego w złej temperaturze osłabia strukturalną integralność pojazdu i będzie oznaczać, że twój cel, jakim jest spawanie tworzyw sztucznych, nie będzie trwał wystarczająco dobrze.

Spawanie niskotemperaturowe

Jeśli chodzi o regulację temperatury podczas spawania, niewłaściwe ustawienie ciepła może mieć szereg dramatycznych skutków, z których żaden nie jest pozytywny. Temperatura uchwytu spawalniczego ma zasadnicze znaczenie, a jeśli chodzi o wysoki poziom ogrzewania, istnieje tylko wąskie okno do zabawy. Twój pistolet spawalniczy musi znajdować się na wystarczająco wysokim poziomie, aby zmiękczyć tworzywo sztuczne „macierzystej” części i sznura spawalniczego. Uzyskaj niewłaściwą temperaturę do spawania tworzyw sztucznych, a zgrzewanie nie nastąpi. Jeśli spróbujesz połączyć ze sobą dwa tworzywa sztuczne w zbyt niskiej temperaturze, rezultatem będzie tak zwane „zgrzewanie na zimno”. Ten rodzaj spoiny szybko pęka. Jeśli pójdziesz w drugą stronę i spróbujesz spawać w zbyt wysokiej temperaturze, same materiały zostaną zdegradowane. Dlatego zbyt wysoka temperatura powoduje słabszą spoinę, która uszkadza zarówno materiał rodzimy, jak i sznurek spawalniczy .

Znaczenie spawania próbnego

Najlepszym sposobem, aby zagwarantować, że używasz odpowiedniej wysokiej temperatury do spawania tworzyw sztucznych, jest najpierw przetestowanie spoiny. Jest to przydatny sposób, aby ocenić, jaki rodzaj plastiku został użyty do produkcji samochodu i upewnić się, że używasz odpowiedniej temperatury. Spawanie próbne może przybierać różne formy, ale można je podzielić na dwa sposoby:

  • Nieniszczące: Można ich użyć do sprawdzenia uszkodzonej części pojazdu pod kątem pęknięć, niedoskonałości oraz do określenia wymaganego rodzaju tworzywa sztucznego. Istnieje szereg testów nieniszczących, które można przeprowadzić. Mogą to być kontrole wizualne, ale mogą obejmować kontrolę ultradźwiękową, kontrolę radiograficzną lub kontrolę cząstek magnetycznych.
  • Destrukcyjny: Jest to dokładniejsza metoda określania wymaganej pracy i temperatur niezbędnych do pomyślnego spawania. Istnieje szeroki zakres technik, które obejmują ten typ testu, w tym próby zginania i zginania, próby ciśnieniowe, próby rozciągania lub ściskania lub próby ścinania.

Tworzywa sztuczne w produkcji samochodów są cennym materiałem. Ich wytrzymałość, plastyczność i trwałość sprawiają, że naprawy samochodów są łatwiejsze i bardziej opłacalne dla właścicieli. Ze względu na występujące wysokie temperatury zgrzewanie tworzyw sztucznych może być trudne. Upewnienie się, że zidentyfikowałeś właściwy rodzaj tworzywa sztucznego i określiłeś prawidłową temperaturę, ma kluczowe znaczenie dla pomyślnego spawania.

Spawanie plastików Tczew

Jak zwiększyć żywotność chłodnicy samochodowej

Chłodnice do naprawy przyjmujemy z całej Polski : Tczew | Gdańsk| Bydgoszcz |Toruń | Starogard Gdański | Kwidzyn | Kościerzyna | Elbląg | Chojnice | Iława | Elbląg | Ostróda

Pojazdy wytwarzają dużo ciepła podczas każdej pracy. W rzeczywistości, normalna temperatura pracy silnika samochodowego wynosi od 90 do 102 stopni Celsjusza. Oczywiście, aby utrzymać bezpieczną temperaturę, silnik potrzebuje prawidłowo działającego układu chłodzenia.

Aby to osiągnąć, płyn chłodzący – zazwyczaj mieszanina wody i glikolu etylenowego (zwanego też płynem przeciwzamarzającym) – jest pompowany przez silnik w celu absorpcji ciepła. Gdy woda się nagrzeje, jest kierowana z powrotem do chłodnicy, gdzie ciepło jest przekazywane do żeberek chłodzących i wypromieniowywane w powietrzu. W rezultacie mieszanina wody i płynu niezamarzającego jest schładzana, a cykl się powtarza.

Co zrobić, gdy układ chłodzenia ulegnie awarii? Bardzo szybko dochodzi do nagromadzenia się ciepła i przekroczenia bezpiecznych poziomów, co powoduje uszkodzenie nie tylko silnika, ale także otaczających go części. W wielu przypadkach kierowca zostaje tymczasowo bez samochodu i drogiego rachunku za naprawę.

Jak długo wytrzymuje przeciętna chłodnica?

Dobrze utrzymane, starsze chłodnice wykonane z miedzi lub mosiądzu mogą wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu. Obecnie większość chłodnic jest wykonana z aluminium lub plastiku, ponieważ są one lżejsze i bardziej paliwooszczędne.

Nowoczesne chłodnice mogą wytrzymać od 6 do 10 lat lub dłużej. Najczęstszą przyczyną uszkodzeń jest rozszerzanie się i kurczenie plastiku podczas ochładzania i nagrzewania chłodnicy. W wyniku tego mogą powstać pęknięcia, choć rzadko zdarza się to w pierwszej dekadzie życia grzejnika.

Niższej jakości materiały i słabe wykonanie mogą zwiększyć ryzyko wcześniejszego uszkodzenia grzejnika.

Jak wydłużyć żywotność chłodnicy?

Rutynowa konserwacja jest kluczem do zdrowego, szczęśliwego i długowiecznego grzejnika.

Wiele czynności wymaganych do konserwacji grzejnika można wykonać samodzielnie. Wystarczy kilka wolnych godzin, odpowiednie narzędzia i podstawowa wiedza na temat wykonywania poszczególnych czynności konserwacyjnych.

Jeśli jednak brakuje Ci czasu lub umiejętności, pozostaw tę czynność ekspertom. Profesjonalny mechanik zajmujący się chłodnicami może pomóc w konserwacji chłodnicy i silnika za cenę, na którą możesz sobie pozwolić.

Może on również powiadomić Cię o wszelkich potencjalnych problemach i rozwiązać je dla Ciebie, zanim staną się poważną niedogodnością. Dzięki takiej profilaktyce Twój samochód będzie jeździł jak marzenie, a Ty dłużej pozostaniesz na drodze.

Przed sprawdzeniem chłodnicy należy odczekać co najmniej 10-15 minut po wyłączeniu pojazdu, aby uniknąć ryzyka poważnego poparzenia.

Niezależnie od tego, czy robisz to samodzielnie, czy powierzasz to ekspertom, oto kilka sposobów na utrzymanie chłodnicy przy życiu na dłużej:

  • Wypłucz układ chłodzenia i uzupełnij nowym płynem chłodzącym zgodnie z harmonogramem, który zaleca instrukcja obsługi Twojego właściciela. W zależności od marki i modelu samochodu płukanie układu chłodzenia należy przeprowadzać co najmniej raz na dwa lub trzy lata. W przypadku samodzielnego wykonywania tej czynności należy upewnić się, że proporcje mieszanki wynoszą 50/50 wody i koncentratu płynu chłodzącego.
  • Należy uważać na wycieki. Jeśli pod pojazdem znajduje się kałuża płynu chłodzącego, może to oznaczać, że mamy do czynienia z nieszczelnością chłodnicy. Dzieje się tak zazwyczaj, gdy chłodnica pęka lub rozszczepia się w odpowiedzi na ekstremalne obciążenia związane z gorącymi i zimnymi warunkami. Zabierz samochód do lokalnego specjalisty od chłodnic, aby mógł zidentyfikować i naprawić źródło wycieku.
  • Należy szczelnie zakręcać korek chłodnicy, co pozwoli utrzymać ciśnienie w komorze chłodziwa. Jeśli korek jest pęknięty lub poluzowany, należy go wymienić. W przeciwnym razie układ nie będzie w stanie utrzymać ciśnienia, co spowoduje przegrzanie. Ponadto płyn chłodzący zamiast odparowywać, będzie po prostu tracony na skutek wrzenia.

Kiedy należy skorzystać z pomocy ekspertów

Jeśli wypróbowałeś powyższe wskazówki dotyczące konserwacji i nadal masz problemy z chłodnicą, zabierz swój pojazd do lokalnego mechanika zajmującego się chłodnicami.

Wykwalifikowany mechanik chłodnic będzie miał doświadczenie w serwisowaniu szerokiej gamy chłodnic do samochodów osobowych, 4WD, ciężarówek, pojazdów morskich i wielu innych. Będzie więc posiadał narzędzia, wiedzę i doświadczenie wymagane do dokładnego zdiagnozowania i naprawy chłodnicy z powrotem do prawidłowego stanu roboczego.

Ponadto, mechanik chłodnicy będzie w stanie dostarczyć cenne wskazówki dotyczące konserwacji, które pomogą Ci utrzymać chłodnicę w świetnej formie na dłużej.

A co najlepsze? Jeśli Twoja chłodnica będzie wymagała wymiany, Twój zakup będzie objęty minimum 3-letnią gwarancją na terenie całego kraju. Możesz się więc zrelaksować wiedząc, że Twoja inwestycja jest gwarantowana na długie lata.

Wymiana chłodnic :Tczew Gdańsk Bydgoszcz Toruń Starogard Gdański Kwidzyn Kościerzyna Elbląg Chojnice Iława Elbląg Ostróda

Call Now ButtonZadzwoń